Friday, 5 February 2010

Peristiwa kat SiTU......T

ust nak share my bad experience dengan 1 tempat membeli belah kat Malaysia ni, Sebenarnya tak tahu la bagi orang lain camne rasa dia.. Tapi dengan keadaan aku sorang yg bawak 3 anak kecik dan 2 troli…pegi beli brg rumah utk stok sebulan… AKu dah spend dalam sejam setgh picking up things yg aku perlu. Dengan sambil dok layan kerenah yg dah sakit kaki berjalan.. yg nak bukak air solivite belum byr.. yg dok main bola sepak ikut suka. Tak campur lagi melayan ‘umi, nak itu.. umi, nak ini’.. Sebenarnya, aku tak pernah beli brg dapur kat sini dan aku tak pernah bawak 3 org tu bile pegi beli brg2 cenggini tapi disebabkan aku byk keje nak buat weekend tu, so aku terpaksa gak le pegi mlm Sabtu tu. BIasanya budak2 aku tinggal umah MIL atau aku tinggal kat taska je. Ni sumer sebab nak dijadikan cerita… 
Bila sampai time bayar.. total sumer lebih dari cash yg aku ada. So, aku hulur la CC aku. Sumer kad yg ada, mesin tu decline. AKu confident card aku takkan sangkut pasal hutang aku tak reach limit dan aku memang byr tiap2 bulan. Bila supervisor dia datang, dok la godek2 mesin CC tu.. still decline. Aku, as a customer off course la nak kan sumer brg2 yg aku datang kutip2 tu.. So, dia panggil lagi sorang supervisor.. Try still tak boleh. Aku suruh dia try kat kaunter lain.. Dia boleh lak cakap “sama je”. Few times gak aku cakap kat dia. Then, bila aku soh cashier tu, dia cakap ni “ni kad akak ni yg tak leh pakai, bukan machine”. Aku ckp. “kad saya tak logik la decline”. Dia wat derk je la. Orang2 yg q kat blkg pun muker sumer dah bengkek… Lama ko, aku tunggu. Aku pelik la pesal la diorang ni takmo gi swipe kat kaunter lain je… Kena caj ke, kalo gi kaunter lain? Last2 aku mengalah pasal anak2 aku pun dah tak leh dok diam.. Time dah kul 10.30 dah. Aku cakap, tolak je la barang2 aku ni bagi cukup dengan cash. .. Dah , satu benda la pulak aku nak kena pk brg mana yg mahal boleh buang dulu. Penat…penat….

Tapi, aku pun sengal gak..pesal la aku tak terpk nak call bank time2 tu je… Bila balik umah aku membebel la kat laki aku.. dia soh aku terus gi call bank.. Aku dapat confirmkan 1 kad je.. memang lepas, takde masalah.. Maybank punye Customer Service memang hancur tak de org jawab. Aku memang sakit hati giler la.. dengan susah payah kite pegi nak beli barang tapi diorang layan camtu je.

Dah le tu, mlm tu aku semak le balik resit yg aku dah bayar. Dia dah termasuk dengan susu yg aku dah tolak. 5 pek lak tu. Mmg confirm resit tu aku kena simpan.

The next day , aku pegi kat Customer Service nak komplen.. DIa suruh aku isi form tapi aku cakap aku nak jumpa dengan manager. Takmo isi2 form. Memula dia cakap mgr bz.. aku kata tak kira, nak jumpa gak.. hehehe. Ni kes geram giler ni.. Member tu pun terpaksa la call mgr dia.. bla bla bla aku citer. Bagus bos dia, memang mendengar dan menilai setiap tutur kata aku.. DIa kata dia akan investigate dan akan respond kat aku balik hari tu jugak. Lega aku rasa…

Tu la dia citer geram aku….

Respond dari Mgr dia : Mgr dia dah mintak maaf on behalf of the company. Memang dia kata patutnya boleh pegi swipe kat kaunter lain dan dia pun dah panggil sumer yg terlibat masa incident mlm tu. Dan duit aku beli susu tu dia akan refund balik. Memang aku berterima kasih sangat la kat bos dia pasal dah looked into the matter promptly dan dah menjaga customer dia.

S’rang hati dah sejuk. Semlm pun aku pegi balik tempat tu.. siap tegur balik cashier tu. Aku tahu cashier tu mesti cam aku lagi pasal dia pun macam nak tegur aku jugak. 

No comments: