Thursday 25 November 2010

Graduation Day



It has been 2 years Iman Hakimy masuk kindy rupanya. Cepatnya rasa.. Hari ni dia punye graduation day... Buat pulak kat Masjid Wilayah.. So aku ada 2 citer nak diblogkan kali ni

Masjid Wilayah:
Salah satu tempat kat Mesia ni yg memang aku nak pegi sesangat. Kalau tak de apa2 event, mesti aku tak sampai2 lagi. Pesal ntah aku minat sangat dengan masjid ni. Sempat la semayang Zuhur kat sini tapi terlepas nak jemaah pasal lmbt 3 saat je, pak Imam dah bagi salam.. Frust gak tapi tak pe lah. Masa semayang kat sini, aku teringat lak kat Masjidil Haram. Masa dok jalan2 dalam masjid pun aku teringat gak masa aku dok explore Masjidil Haram.. Rindu kat Masjidil Haram..

Graduation lak:
Aku sedih sehhh hari ni ... Sedih bila tgk teachers yg aku kenal2 dari jauh tu.. dari citer2 Iman, dari tgk pencapaian Iman, tgk muka2 yg tak pernah lekang dengan senyuman kat budak2 tu. Camne la nnt cikgu2 masuk bila dah SK. Masa time speech aku leh tahan air mata lagi tapi masa first batch keluar pakai jubah dengan background selawat Nabi, dengan lampu malapnye.. memang aku dah hujan dah. Ni baru grad tadika ni... camno la...

Bila habis sumer, aku keluar gi ambik Iman kat luar.. Hugs and kisses la teachers yg aku biasa2 tu... HAishhh la sib baik tak hujan lagi sekali.

Iman ni kalo kat sekolah org panggil dia 'Che Abang' pasal teachers kata dia mcm brotherly sikit.. hihhi maklumla kan , anak sulong. Lagi pun dia ni memang jenis ringan tulang even kat umah pun. Tapi sebenarnya dia mcm tak suke ngan nama tu.. keh keh..

So, sebagai tanda ingatan to the teachers, aku tolong la 'Che Abang' prepare mini tokens nak bagi esok... Last day of school.. Ni je la yg sempat aku carik balik dari graduation tadi.

No comments: