Saturday 2 April 2011

Akademi Fantasia?

Berbaloi ke tgk AF ni eh? aku jarang follow AF tapi tahun ni rasa nak tgk lak. Tapi ni dok layan Tirai AF9 ni rasa tak menarik lak aku nak follow... Tapi bila Amy Search di announced as Pengetua, aku rasa menarik balik. Bukan apa, aku rasa macam ada azam baru je lepas dapat baby ni .. Sebab aku dah rasa nak start plan utk diri sendiri lak pasal nye aku hopefully baby ni anak bongsu aku.
Ntah le kan umur ni dah masuk 35 tahun ni. Tapi still dok rasa jauh dari Dia. Apa yg ada dalam diri as bekalan nak jumpa Dia nanti kan? Aku dok pasang cita2 nak baca isi tafsir per kata yg aku beli last year as starting. Korang tak de rasa ke nak tau apa isi kandungan Quran pegangan hidup kita ni? Nak jadik 'a-Hafizah' rasanya jauh api dari panggang dah.. cume yg mampu aku buat baca tafsir. Tu la cita2 aku yg paling top s'rang ni.
So , aku ingat kalo aku dok layan AF ni aku rasa cam buang karan lak. Dahle aku terlayan Mentor jugak. Maklumla dok dalam pantang, apa leh buat lagi..
Pastu ada lagi la cita2 aku yg lain.. Insyallah aku nak buat satu per satu... Lagi satu yg aku geram ngan F.A.C.E.B.O.O.K.. Camne tak nak bagi ketagih sangat ngan mende ni.. Asal bukak iPhone, pc ke mesti FB dulu.. Setan betul la.. Kalo la aku boleh bukak Quran ke dalam iPhone tu kan bagus. Sekali bukak phone, baca 1 ayat dapat gak pahala.. Sendiri mau ingat la kan..
Tak boleh jadik ni..Jom kekawan kita sama2 cube berhijrah.. S'rang ni dah makin byk bencana melanda planet kita ni. Takut aku.. Tapi benda2 gini la yg lebih mengingatkan kita kat Dia. Mungkin ni cara Dia nak gerak kita dari mimpi kita, kan?

1 comment:

Cikja Bahari said...

first step : pasang Yassin or alunan Al-Quran setiap hari Jumaat.InsyaAllah lama2 jadi satu rutin
second step :deactivated account, tgk bleh tak lawak ketagihan tu.Slowly you'll not addicted it.Aku tgh fight skrang.
third step: jgn rajin layan TV, buat rules paling simple dulu,setiap kali masuk maghrib sampai 9pm no more TV.InsyaAllah lama2 tak lalu nak tgk AF.