Friday 22 January 2010

DAY 2: 22-Jan-2010

PASAR BARU @ BANDUNG

As usual.. First Subuh mesti aku konpius. Aku bgn gerak Ikie sumer punye awal pasal aku tersilap convert time.  Jam tangan aku kul 6 am, aku ingatkan Indon dah kul 7.. cepat2 le aku suruh Ikie bgn mandi semayang, ajak pegi bf sebab takut lmbt nak pegi shopping .. hehehhehe… Keluar bilik kul 8 ikut jam aku.. Rupenye baru kul 7 am WIB, aku ingat kul 9 pagi. .  Pegi tgk bf, org tu pun baru tgh hidang2 atas m

eja… Malu je kat laki aku.  Lepak2 je la kat depan guest house baca paper, layan Hannah pusing2. Isu hangat kat sana s’rang ‘ramai yang hilang duit dalam bank pasal ada org withdraw kot ATM thru duplicated card’. Isu terhangat sepanjang kat sana pasal tiap2 hari berita ulas pasal ni.


8.30 WIB : breakfast kat balcony sambil sembang2 ngan aunty sebelah bilik. Orang Subang rupenya…  Menu hari ini, roti dan ramuannya dgn bubur ayam.


tempat breakfast

9.30 WIB : Menapak ke depan carik BlueBird (taksi bermeter). Tuju ke Pasar Baru..  AKu tak tahu nak kata apa dah… Kiorang spend the whole day kat sini,  till 19.30 WIB.  Rata2 kedai tutup kul 17.00WIB tapi jalan jugak lagi pasal cari brg org kirim yang belum jumpe.


Che Mek ni dah penat

Ada orang tgh ushar next time nak tempah suar lak


Apa yg diborong kat sini ? memacam macam…Ikutkan banyak lagi nak beli tapi beringat2 la ye.  Kain buat baju raya aku, baju melayu diorang, gaun Hannah, baju tido, swimming attire, blouse, baju dok umah budak2, baju bawak semayang cowok, spender Ben10 budak2 (hehheheh) , telekung (MIL punye), beg Spiderman.  ITu pun aku tak habis jelajah… Tapi memang aku puash hati laa.. Tapi kan aku tak puas hati ngan budak yg jual jajan kat aku.. Pasal aku rasa dia tipu aku.. kerepek dia jual kat aku harga Rp15000 . Sikit lak tu dah le tak sedap. 


19.30 WIB : Balik Rumah Ebo htr barang2, siap2kan Hannah.. dah tu keluar lak jalan kaki pegi Factory Outlet. Grande (shopping) à Blossom (shopping lagi)à Glamour (sib baik dah nak tutup so tak shop dah) à Dinner kat Cabe Rawae. Masa Dinner aku  mintak le yg spesel iaitu Nasi Timbel + Air Alpukat Niger. Air dia sodap , mixture of Avocado+ Vanilla + Ice Cream 



Nasi Timbel yg sepesel itu... dengan air Alpukat Niger. Ini mmg sedap


Tapi tang Nasi Timbel tu aku tak leh nak makan .. Rugi je tapi terpaksa la telan gak, kalo tak aku le lapar. Balik sampai bilik ard 22.00 WIB. Tidokan Hannah cepat2 pasal janji ngan tukang urut lak… dalam jam 2330 WIB start urut sampai la  0030 WIB.. Best nyaaaa dah lama tak urut.


No comments: