Saturday 23 January 2010

DAY 3: 23-Jan-2010

FACTORY OUTLET @ BANDUNG

Hari ni aku dah tak confuse dah dengan time tp terlmbt sikit Subuh pasal penat tido lambat tak sedar dah nak cerah.


8.30 WIB : keluar breakfast bermenukan roti dan nasi goreng kicap. Ikutkan plan nak ke Jakarta hari ni, so time agak suntuk la untuk spend kat FOs.


Rumah Ebo ni cozy. Siap ada pokok durian hutan (kata laki aku). 


9.15 WIB : Menapak ke Blossom, tukar socks pasal salah ambik size utk Izzryl. Then cross ke Episode (shopping) . Keluar Episode aku nmpk org jual rojak buah… Ishh ni dok teringat2 lak pencicah dia. Sedap.. dia buat pakai asam jawa + kacang tanah + cili sikit kot… nyum. Rupa bentuk kaler macam air asam tapi ala2 ‘collek’ kalo org Kelantan kata. Dah tu cross balik pegi Glamour beli baju2 yg di longgok kat luar, ada defect sikit2 tapi boleh la pakai lagi.. Then ke Raffles lak.


Che Mek tunggu umi dan abah dengan hati yg sabar


12.30 WIB : Ambik Bluebird ke Jln Riau. Pegi Summit, ForHim ke ForMen ke, ntah la ..tapi kedai ni jual brgan cowok ajek.  Then cross ke Heritage.  Since time pun dah ptg, Ikie try la kol RUmah Ebo kot2 boleh stay lagi 1 mlm kat Bandung. Tak de la rushing sangat nak balik . Alhamdulillah ada lagi bilik Std kosong tapi without bathroom. Bilik air kat luar macam citer P.Ramle masam2 manis tu.. Kira ok la kan pasal nak tido kejap je. Bernafas la sikit bilik tahu nak overnight kat situ lagi.. Baru la kitorang rilek2 pegi makan kat Heritage Café.. Kali ni aku dah rasa kurang berkeyakinan nak order yg spesel2, so aku order Nasi goreng Seafood + Air Guava dan Nasik Goreng Ayam + Air strawberry. Perghhh air pink guava dia tip top.. Nak aje aku tanya mana korang dapat buah jambu merah ni.. Siap aku cakap kat Ikie nnt nak tapau air pink guava b4 balik karang.  Heheh..  Dah kenyang dah solat sumer, masuk Heritage… ramai nye orang.. Nak memilih membeli pun rasa tak best. Jalan terus ke Cascade yang linked to Heritage. Cascade pun ramai org gak.. Tak enjoy sangat FO kat Jalan Riau ni.. Kat Dago jugak la yg best.


Aku agak ngeri tgk mulut ikan2 ni.. Besar sungguh diorang ngaga


16.30 WIB :  Hujan.. Ikie gi tunggu Bluebird kat tepi jalan , aku tunggu dalam Heritage. Balik RUmah Ebo… Rehat2 jap, setelkan payment bilik ngan Ibu’ Kiki.


18.00 WIB  kuar balik.. Menapak lagi pegi FO budak2. Masuk je kedai ni aku bersyukur aku tak datang pagi2. Kalo takconfirm tak sempat pegi tempat lain dah. Banyak giler baju budak2.  Tapi aku tak dapat nak memilih sangat pasal Hannah dah start cranky.. Dia dah penat agaknye. Kena je ikut dia nak apa.. Aku serah kat Ikie je memilih brg. Aku ingat kedai tu kalo nak raya mesti macet kat dalam kedai.. Ini yg hari biasa pun dah ramai org.  Keluar2 kedai dah gelap. Balik RUmah Ebo hantar brg, rehat jap


20.00 WIB : Kuar lagi.. Menapak lagi Ikie nak tukar jeans kat Raffles. Aku stop kat Blossom je. Tak larat dah. Lagi pun aim nak carik girls clothing sikit lagi kat sini.

Penat giler. Kaki pun dah sakit.


21.00 WIB. Kedai2 pun dah nak tutup baru aku teringat brownies Amanda belum beli lagi… Esok dah nak bertolak ke Jakarta. So, aku split dengan Ikie. Dia naik angkutan pegi kedai Amanda, aku pegi order makan kat Cabe Rawae. Yang kelakar tu , masa laki aku sampai ke Amanda, kedai dah tutup…dia masuk kot pintu tepi.. pasal nak beli jugak punye pasal, dIa takmo keluar kedai sampai dia dapat beli.. kwang kwang kwang…. Budak jual tu takmo jual gak kat dia… tapi last2 terpaksa gak bagi 2 kotak.. Customer Always Win. Aku tak leh imagine la camne kalo budak tu insist takmo jual brownies tu.. adakah laki aku akan bertahan kat situ? Atau laki aku akan mengamuk nak jugak ? Atau dia blah tgn kosong? Ehhehe…

Citer dinner lak. AKu try Szhechuan Ayam. Sedap.. + pisang goreng keju + air pink guava + nasi goreng + air strawberry. Balik bilik 22.30 WIB sumer pengsan. Tapi terpaksa gak bgn kul 2.00 WIB pasal lom solat dan brg2 still terabur lom packing nak ke Jakarta.

 

No comments: