Sunday 5 August 2007

Bandung Trip Day 1

Flight to Jakarta kul 7 am. So kul 5 am dah nak kena ada kat airport. So, kul 3 dah kena bgn. Penat gak pasal aku tido kul 12 lebih dah.. Tak bajet nak tido lewat tapi ada emergency si baby Faiqal masuk ICU balik.

Back to the journey. Sampai kat Soekarno-Hatta Jakarta International Airport kul 8 am WIB. Alhamdulillah sumer smooth je kat airport cume suspen skt pasal masa sampai tu supir lom ada...Bile dia tiba, terus pegi MONAS. Panas giler cuaca.. dah le jauh lak tu nak jalan dari parking ke menara. Sumer orang tak larat nak jalan.. Yang masuk dekat sikit cuma aku carry Izzryl, papa n mama. Tu pun aku tak sampai nak jejak kaki ke menara pasal jauh sangat rasanya.. So, tak sempat la nak merasa naik menara tu tgk panorama Jakarta. sampai dekat pagar MONAS je aku sempat ambik gambor, pastu patah balik ke Tugu dia sebab yang lain sumer tunggu kat situ. Lepas ambik gambar, terus balik ke kete.

Terus ke hotel Ibis Mangga 2 utk check in. Tapi lama sangat menunggu nak dapat apt, kitorang pegi Pasar Pagi Mangga 2 utk lunch. Makan kat satu restoran ni, sodap tul air dia.. Aku minum air alpokat float, Es Campur ngan Guava juice.
Lepas makan, aku sempat la jejalan kat situ ngan papa n mama.. Ingat nak carik handbag tapi si Izzryl dah ngamuk2 aku dah penat giler melayan dia. Ingat nak balik sesorang je ke hotel dulu pasal cross jalan jek dan aku pun malas nak spoil shopping time mama. Tapi diorang pun nak balik, so kul 4 pm balik apt dan rest..
Hotel Ibis Mangga 2 ni strategik.. dekat shopping , makan pun senang tapi nasib kitorang kurang baik pasal dapat apt yg kurang selesa.

Malam dalam kul 7 camtu kuar makan..Aku soh Dadan (supir) bawak gi makan Nasi Padang. Agak jauh gak dari hotel tapi we all jalan kaki jek. Sepjg jalan ada pasar malam so tak terasa la jarak jauh tu pasal cuci mata tgk brg2 diorang jual. masakan Padang bagi aku, aku kurang minat pasal byk yg berlemak. Balik dari makan, sempat la singgah beli brg2 kat pasar mlm tadi tu.. aku sempat capai baju tido Thomas n Friends utk Iman ngan Izzryl, Ikie beli topi budak2 tu, beli kasut Adidas imitation, beli sliper. Sampai jek bilik, aku terus kemas brg dan dush tido. basically, pengalaman aku kat Jakarta tak le best mana.

No comments: