Tuesday 4 May 2010

Day 5 & 6

  Bumbung Masjidil Haram  

Day 5 : Wat hal sendiri

Day 6

Birthday Izzryl. Dah 4 tahun dah dia. Claim kek ngan aku masa aku call. Hmmm ni nak kena order kek DoD ni balik nanti. Sekali kan ngan Iman. Cut cost.

Hari ni ziarah pegi minum susu Unta fresh. Rasa dia macam processed milk yg kita salu pegi kat supermarket tu je sebijik . Tapi sebab minum depan unta, aku jadik tak leh berapa nak telan.. dok imagine unta gak.. Diorang perah2 unta terus transfer masuk besen dan tuang dalam botol jual kat kita.

 

Ladang unta.. tu susu unte kat tgn.. tak leh minum, kesian kat unta

 Pastu pegi Masjid Hudaibiyah 

Khusyuk aku dok dgr Ust Afandi bg peneranga

dan last sekali pegi Muzium Mekah. Susah nak masuk muzium dia ni.. Pihak diorang limitkan masa 20 minit je utk 1 group. Itu pun kena apply visa dulu tak silap aku la. So, memang tak leh membazir masa kat dalam.

  Main entrance

Replika Makam Nabi Ibrahim

 Quran tak de nokhtah

Muzium dia kecik jek, cume ada cerita hal yg berkaitan ngan Masjidil Haram, Masjid Nabawi ngan Kaabah.

Kaabah suatu ketika dahulu

No comments: